ADV Nazca 130x195mmIn het kader van onze maatschappelijke betrokkenheid en onze wens tot een grotere lokale bekendheid hebben we besloten om een advertentie te plaatsen in het huis aan huisblad voor zwembad 't Woudmeer in Hoogwoud/Opmeer. Het is in ons (bijna 5 jarig) bestaan de eerste advertentie in printvorm. We hebben de advertentie laten ontwikkelen door jong lokaal talent Thomas Vlaar (www.thmsvlr.nl). Wij zijn er heel content mee en willen jullie dit niet onthouden. Vandaar dat we ook de tekst voor het redactionele artikel nog even hebben bijgevoegd.

Het komende decennium zal de Nederlandse arbeidsmarkt spectaculair veranderen. De belangrijkste ontwikkelingen zijn een baanarme groei, een afname van vaste banen, een toename van zzp’ers, een Vermeend en van der Ploegverdergaande mismatch en een werkloosheid die met 7-8% structureel hoog blijft. Daarnaast zijn er door nieuwe technologie en automatisering minder werknemers nodig. Begin juli 2014 tijdens het 'The Rise of the Robots'-event van de Engelse politieke denktank Policy Exchange zei de Britse politicus David Willetts dat hoger geschoolde werknemers meer kans lopen dat hun baan wordt overgenomen door een robot dan lager geschoold personeel.

Lees meer

van: www.telegraaf.nl

Ricardo SemlerDe Braziliaanse businessgoeroe, investeerder en ondernemer Ricardo Semler windt er geen doekjes om: de tijd van grote, militair georganiseerde bedrijven ligt achter ons. Vernieuwing komt niet van grote organisaties die duizenden werknemers willen controleren. En ja, ook Apple is ten dode opgeschreven. Ricardo Semler (55) is een fenomeen. Hij maakte furore door het bedrijf van zijn vader, Semco, om te turnen van een metaal- en constructiebedrijf met een paar miljoen omzet tot een conglomeraat van een paar honderd miljoen in 2003. En dat deed hij door zijn werknemers gelukkig te maken: vaste werktijden en werkplekken schafte hij af, werknemers bepaalden elkaars salaris en hadden een stem in elk bedrijfsbesluit.

Lees meer

van: www.sprout.nl

Holland Health - Uitgaan van eigen kracht: het versterken van de parels in de regio

logo hollandhealthHolland Health is inmiddels meer dan vijf jaar onderweg en heeft zich een vaste plek veroverd in de regio. Al meer dan vijftig partijen die actief zijn in of met de zorg hebben zich aangesloten. Met doorzetten en samenwerken maken we van Noord-Holland Noord een vitale regio, maar nog lang niet klaar. De regio Noord-Holland Noord wil zich profileren als een vitale regio, waar het prettig is om te verblijven en dat voldoende potentie biedt voor een gezond en groeiend hoogstaand werkgelegenheidsklimaat.

LaurelineMooie kans met perspectief

Begin 2013 heeft Nazca de gemeente geadviseerd over de mogelijkheden en kansen op het gebied van payrolling. Korte tijd later werden wij uitgenodigd voor een offerte. Door deze constructie in te zetten kreeg Laureline de kans op een mooie carrièreswitch. Nu, een jaar later en inmiddels in dienst van de gemeente, is zij geïnterviewd door het vakblad VPO actueel. Trots maken wij je deelgenoot van haar bevindingen.