De Afdeling Jeugdgezondheidzorg (JGZ) van de GGD Amsterdam bestaat uit ca. 400 enthousiaste medewerkers in diverse disciplines zoals artsen, verpleegkundigen, logopedisten en heeft als doelstelling het bevorderen en beschermen van de gezondheidszorg in een multiculturele samenleving die de grootste stad (inclusief regio) van Nederland rijk is.

Per 2015 is de JGZ organisatie als gevolg van de transitie Jeugd gewijzigd. Binnen Amsterdam zijn er per 2015 27 Ouder- en Kindteams (OKT). Deze teams zijn ontstaan uit een samenwerkingsvorm van 24 organisaties. Binnen GR Amstelland zijn er diverse JGZ locaties, deze zijn gelieerd aan de Sociale Teams van de diverse gemeenten in Amstelland. Elke JGZ locatie in Amsterdam en Amstelland is hét laagdrempelige en outreachende centrum rond opvoeden, opgroeien en preventieve gezondheidszorg voor alle ouders en jeugdigen. Vanuit het OKC in Amsterdam werken Ouder- en Kindteams. Jeugdgezondheidszorg is onderdeel van deze Ouder- en Kindteams. De uitvoerende taken vinden plaats vanuit 35 over de gehele stad (inclusief regio) verspreide locaties.

De projectleider ondersteunt het management van Jeugdgezondheidszorg (JGZ) bij het doorontwikkelen en implementeren van digitale (zorg)innovatie. De eerste opdrachten bestaan uit de doorontwikkeling van het ouderportaal Digitaal Dossier JGZ en de ondersteuning bij de implementatie van vernieuwde consult voering en -registratie in het Digitaal Dossier JGZ.

Het ouderportaal is medio 2016 in alle locaties in Amsterdam en Amstelland uitgerold (totaal 30 locaties). Met behulp van het ouderportaal kunnen ouders de afspraken voor bepaalde consulten digitaal herplannen. Daarnaast kunnen de ouders online delen van het medisch kinddossier inzien. De focus bij de doorontwikkeling van het ouderportaal ligt op het mogelijk maken van het (her)plannen van meer verschillende consulten.

JGZ wil de ‘dialoog gerichte gespreksvoering’ beter implementeren in de consulten. De registratie in het DD JGZ moet hier beter op aansluiten. Er is extra projectleiding en ondersteuning nodig in het projectteam bij de implementatie.

Functie eisen

  • Je beschikt minimaal over een relevante afgeronde HBO opleiding. Een kopie van het diploma dient te worden bijgesloten.
  • Je hebt de laatste 5 jaar minimaal 2 jaar ervaring opgedaan als projectleider.
  • Je hebt de laatste 3 jaar minimaal 1 jaar ervaring opgedaan met innovatie projecten bij Jeugdgezondheidszorg.
  • Je hebt de laatste 5 jaar minimaal 3 digitale innovatie projecten uitgevoerd, waaronder implementatie/doorontwikkeling ouderportaal.
  • Je hebt kennis van en ervaring met JGZ processen en met het Digitaal Dossier JGZ.
  • Je hebt kennis van en ervaring met de applicatie Kidos (DD JGZ), dit blijkt duidelijk uit het cv.
  • Je hebt kennis van en ervaring met het planproces binnen Jeugdgezondheidszorg, dit blijkt duidelijk uit het cv.

Interesse?

Reageer dan zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk 19 juli met recent CV, korte motivatie/toelichtingen, uurtarief (excl. btw, incl. reis- en verblijfskosten) en contactgegevens van min. 1 relevante referentie naar Martin Brode of bel voor meer info met tel.: 06-11459146. 

Uit het CV blijkt duidelijk je ervaring zoals in het profiel beschreven. Je gaat bij het meesturen van de referentie(s) akkoord dat de referentie mag worden geverifieerd door een bevoegde medewerker van de opdrachtgever. 

Startdatum

:

 1 augustus 2016
Stopdatum

:

 1 maart 2017

Uren per week

:

 36 uur

Optie tot verlenging

 Ja

Locatie

:

 Amsterdam

CV eisen

:  Het CV is omgekeerd chronologisch, in het Nederlands gesteld en maximaal 5 pagina's lang.
Bijzonderheden

:

 Een motivatie (max. 1 A4) waaruit blijkt dat je aan de functie eisen voldoet en de opdracht kan uitvoeren.
Verzenden naar FacebookVerzenden naar Google PlusVerzenden naar TwitterVerzenden naar LinkedIn