Door zaken op een andere manier te bekijken, vanuit een ander perspectief en door bestaande conventies los te kunnen laten, werken we iedere dag aan betere oplossingen.
Onze service omvat ook Recruitment Proces Outsourcing (RPO), waarbij u als opdrachtgever het recruitmentproces geheel of gedeeltelijk overdraagt aan Nazca. Bespaart u tijd, kosten en vergroot uw succeskans.
Nazca is gespecialiseerd in het leveren van professionals met een focus op resultaat. Met name op het gebied van Management, Finance, HR, Marcom, Procurement, ICT en Technology.
Nazca is een netwerkorganisatie die de behoeften van de zelfstandige, waardevolle professional faciliteert en hem of haar uitdaagt in een omgeving waarin delen veilig en vertrouwd is.

De Organisatie

De ambtelijke organisatie maakt momenteel een ontwikkeling door met als doelstelling een zelfstandige gemeente te blijven. Daarom willen we goed toegerust zijn om al onze taken goed uit te kunnen blijven oefenen. We willen volwaardig aanwezig zijn bij regionale zaken en de nieuwe ontwikkelingen, waar nodig in samenwerking met partners, actief oppakken. Dit vraagt om medewerkers die taakvolwassen opereren en vaardigheden hebben om goede samenwerkingsverbanden aan te gaan.

De gemeentelijke organisatie bestaat uit drie sectoren: Bestuurs- en Organisatieondersteuning, Grondgebiedzaken en Samenlevingszaken.

Ruimte en Ondernemen

De afdeling Ruimte en Ondernemen (RO) maakt deel uit van de sector Grondgebiedzaken. Zij voert taken uit op het gebied van openbare orde, veiligheid, bijzondere wetten, ruimtelijke ordening, milieu, vergunningverlening, toezicht en handhaving en economie. Voor deze afdeling zijn we op zoek naar een Beleidsmedewerker Omgevingswet/Economie voor 36 uur per week

 Wat ga je doen?

Als beleidsmedewerker Omgevingswet fungeer je als adviseur voor de organisatie en het bestuur op het brede vlak van de Omgevingswet en de Wet ruimtelijke ordening. Je werkt aan zowel de beleidsontwikkeling als de –uitwerking daarvan. Op deze gebieden ben je adviseur van het college, de portefeuillehouders en het management als het gaat om complexe ruimtelijke vraagstukken en –procedures. Ruimtelijke vraagstukken en –procedures die uiteen kunnen lopen van bijvoorbeeld een onderzoek naar revitalisatie van recreatieparken en mogelijke herinrichting van inbreidingslocaties. Bij dergelijke vraagstukken ben jij (deel)projectleider.

Ook stel je zelfstandig exploitatieovereenkomsten op voor ruimtelijke projectplannen. Je organiseert, en neemt deel aan in- en externe overlegverbanden met diverse partijen. Zowel overheid als niet- overheid, burgers en bedrijven. Het doel hiervan is om door het verzamelen, analyseren en interpreteren van gegevens gezamenlijk tot een goed plan te komen.

Als projectleider vorm je daarin een belangrijke schakel. Je fungeert als adviseur voor collega’s bij vraagstukken over reguliere en complexe omgevingsvergunningen. Ook vertegenwoordig je de gemeente bij gerechtelijke procedures in het kader van bovengenoemde procedures.

Ook ben je bedrijfscontactfunctionaris van de gemeente. Je vertegenwoordigt de wensen en belangen van ondernemers in gemeentelijke besluitvorming en geeft sturing aan projecten die gericht zijn op het ontwikkelen of uitvoeren van de thema’s die betrekking hebben op dit onderdeel. Je bent dé contactpersoon voor de bedrijven in de gemeente. Als onderdeel hiervan ben je ook het aanspraakpunt voor de weekmarkt.

Verder lever je een bijdrage aan het programma economie van de gemeente door de belangen te behartigen in regionale overleggen op zowel tactisch als incidenteel strategisch niveau. Dat doe je in het Regionaal Economisch overleg, het Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord, de Regionale bedrijventerreinen visie en de commissie Midden- en Kleinbedrijf. De behandeling en advisering op het gebied van aanvragen rondom Monumentenwet en de Wet op de archeologische monumentenzorg behoort eveneens tot je takenpakket.

Wat zoeken wij?

Je beschikt over de kerncompetenties die de gemeente van haar medewerkers vraagt: professionaliteit op basis van zelfstandigheid, taakvolwassenheid en inhoudelijk vakmanschap. Ook ben je goed in staat om integraal en interdisciplinair te werken. Integriteit is voor jou een vanzelfsprekendheid.

Specifiek beschik je over:

  • Een relevante opleiding op Hbo- niveau, aangevuld met diverse vakinhoudelijke cursussen op het gebied van omgevingsrecht.
  • Analytisch vermogen en vaardigheid in het ontwikkelen van beleid
  • Een klantgerichte instelling en de beschikking over goede communicatieve vaardigheden.
  • Gevoel voor politieke- en bestuurlijke verhoudingen alsmede maatschappelijke ontwikkelingen.
  • Kennis van de gemeentelijke organisatie, de regels en procedures plus de nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied. Omdat we een kleine gemeente zijn komt er veel werk op je af. Je moet daarom in staat moet zijn om doortastend, praktisch te handelen en het werk goed te plannen en te organiseren.

Interesse?

Reageer dan zo spoedig mogelijk met recent CV, motivatie/toelichtingen en relevante referenties naar Erik Mooij via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel voor meer info met tel.: 06-5199 29 69. 

Uit het CV blijkt duidelijk je ervaring zoals in het profiel beschreven. Je gaat bij het meesturen van de referenties akkoord dat de referentie mag worden geverifieerd door een bevoegde medewerker van Nazca.

Startdatum Asap, uiterlijk 1 april 2020
Duur 1 jaar
Uren per week 36 uur
Optie tot verlenging Ja
Locatie Gemeente in Noord-Holland
CV eisen Het CV is omgekeerd chronologisch en in het Nederlands gesteld.
Bijzonderheden  

© 2020 Nazca - Alle rechten voorbehouden